نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

5/5 - (1 امتیاز)

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

یکی از چالش های پیش روی عکاسی صنعتی، نورپردازی اشیاء براق است. یک شی براق نور بازتاب شده به خود را منعکس می کند. و این شروع مشکلات نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی است. تلاش برای نورپردازی و عکاسی از اشیاءبراق و زیبا جلوه دادن آن ها همیشه نیاز به صرف زمان زیاد و دانش حرفه ای در عکاسی داشته است. البته نباید تاثیر استفاده از تجهیزات نورپردازی مناسب را نادیده گرفت.

 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

 

نقش دیفیوزر در عکاسی صنعتی 

استفاده از یک دیفیوزر Diffuser (اصلاح کننده نور) حتی دست ساز می تواند برگ برنده یک عکاس در نورپردازی عکاسی از اجسام براق باشد. عکاسی از محصولات براق یا بسیار بازتابنده مانند جواهرات، ساعت‌ها، لوازم الکترونیکی، پلاستیک‌های براق، لوازم آرایشی یا بسته‌بندی با استفاده از یک دیفیوزر به راحتی امکان پذیر می شود. در واقع هر جسم براق یا نیمه با استفاده از یک دیفیوزر شگفت انگیز به نظر می رسد. برای نمونه به تصویر زیر نگاه کنید. همانطوری که در تصویر دوم می بینید استفاده از یک دیفیوزر ساده، تغییر زیادی در نورپردازی عکس می کند.

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی


نورپردازی

 

دیفیوزر – مخروط دست ساز

مخروط نور چیست؟ به زبان ساده، مخروط نور قطعه ای از تجهیزات نورپردازی است که می تواند برای اطمینان از نورپردازی نرم و بدون انعکاس برای هر چیزی که از آن عکس می گیرید استفاده کرد. با استفاده از این دیفیوزر دست ساز می توانید به سایه های بسیار نرم بر روی اجسام براق برسید.

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

 

این دیفیوزر می تواند یک نورپردازی یک دست و ملایم برای عکاس صنعتی ایجاد کند. مخروط نور شبیه به چادر عکاسی عمل کرده و تمام نور موجود را برای روی سوژه پراکنده می کند. این موضوع باعث می شود در عکاسی صنعتی به یک نورپردازی یک دست برسید. با این کار تمامی نورهای مزاحم در عکاسی صنعتی از بین می رود. عملا  دیگر از بازتاب ها و سایه های خشن خبری نیست. اشیایی که عکاسی از آن ها دشوار است را به راحتی عکاسی کنید.

این دیفیوزر  تمامی منابع نوری را منتشر می کند. چه از یک منبع نوری باشد چه از چندین منبع نوری. همچنین نور ملایم تر و یکنواخت تری از سوژه مورد عکاسی ایجاد می کند، نتایجی که شبیه عکاسی محصول حرفه ای است.

 

نتایج متحول کننده بدون تنظیمات پیچیده روشنایی!

مخروط نور برای استفاده آسان با هر نوع نورپردازی می توان استفاده کرد. حتی در زیر نور طبیعی یا حتی یک لامپ رومیزی نیز به خوبی عمل می کند. دیفیوزر نور را پخش می کند، محصول یا سوژه شما را با ظاهری تمیز و بدون انعکاس و سایه های نرم عکاسی می شود.

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

شما می توانید با منابع نوری زیر برای عکاسی استفاده کنید.

  • Natural light نور طبیعی
  • Speedlight اسپیدلایت
  • Studio flash/strobe lights فلاش استودیویی
  • LED lights نور پیوسته
  • Desk lamps لامپ رو میزی

 

 

ساخت مخروط دست ساز

با استفاده از طلق های مات و یا پلگسی گلاس های موجود در بازار می توانید برای ساخت این مخروط استفاده کنید. البته به این موضوع بایستی توجه کنید که رنگ طلق کاملا سفید باشد. نه تمایل به زرد یا آبی داشته باشد. بعضا در بازار با واژه های سفید دوغی و یا سفید شیری مرسوم هستند.

 

عکاسی با محصولات

  • محصول را داخل مخروط نور قرار دهید
  • مخروط را از بیرون روشن کنید
  • دوربین خود را از بالا به سمت مخروط بگیرید
  • یک عکس کامل بگیرید!

نتیجه؟ عکس های محصول با نورپردازی زیبا با درجه بندی صاف و بدون انعکاس های مزاحم و ناخوشایند.

 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

 

 

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتینورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

 

جمع بندی نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی

عکاسی از محصولات براق از جمله ساعت، جواهرات، عینک آفتابی و سایر محصولات براق بسیار دشوار است. با این حال، اگر راه ها و تکنیک هایی برای به حداقل رساندن و از بین بردن انعکاس ناخواسته را بدانیم، گرفتن عکس از این محصولات براق برای شما آسان تر خواهد بود. البته نبایستی فراموش کنیم استفاده از کالر چارت و کالیبراسیون مانیتور بخشی از فرایند عکاسی صنعتی و عکاسی جواهرات و عکاسی از اشیا براق بوده که بایستی جدی گرفته شود.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
هر سوالی داری بپرس