تنظیم رنگ آیپد ipod

5/5 - (2 امتیاز)

تنظیم رنگ آیپد

تنظیم رنگ آیپد ipod

تنظیم رنگ آیپد ipod به چه صورتی امکان پذیر است؟ این سوالی است که در این پست به آن پاسخ خواهیم داد. اصولا برند اپل در زمینه نمایش رنگ های واقعی، عملکرد بهتری نسبت به بقیه رقبا در میان موبایل ها و تبلت ها داشته است. از این رو تمایل عکاسان حرفه ای به خرید آیپد ipod برای نمایش دادن عکس به مشتری بسیار زیاد است. اما رنگ ها در آیپد ipod واقعی است؟ رنگ ها به مرور زمان تغییر می کند؟ دمای رنگ آیپد ipod روی چه عددی تنظیم شده است؟ چگونه می توانیم آن را اصلاح کنیم. با ما همراه باشید.

در ابتدا مشخصات فنی پنل استفاده شده در آیپد ipod پرو را بررسی و سپس به بررسی راهکار های مدیریت رنگ در این تبلت خواهیم پرداخت.

مشخصات صفحه نمایش iPad Pro 11‑inch

نوع پنل iPad Pro 11‑inch از مدل Liquid Retina display است. این پنل IPS از نوع LED می باشد. تراکم پیکسل در هر اینچ معادل 264 ppi است. از نظر پوشش فضای رنگی، iPad Pro 11‑inch توانایی پوشش فضای رنگی P3 را دارد. حداکثر شدت روشنایی پنل معادل 600 نیت است.

مشخصات صفحه نمایش iPad Pro 12.9‑inch

نوع پنل iPad Pro 12.9‑inch از مدل Liquid Retina display است. این پنل IPS از نوع LED می باشد. تراکم پیکسل در هر اینچ معادل 264 ppi است. از نظر پوشش فضای رنگی، iPad Pro 12.9‑inch توانایی پوشش فضای رنگی P3 را دارد. حداکثر شدت روشنایی پنل معادل 600 نیت است. کنتراست این مدل عدد 1:1000.000 است.

 

نرم افزار کالیبراسیون i1Profiler

شرکت ایکس رایت و نرم افزارi1Profiler نامی آشنا در حوزه مدیریت رنگ است. این بار نیز برای تنظیم رنگ آیپد ipod از نرم افزار رایگان کالیبراسیون i1Profiler استفاده می کنیم. البته نیاز به یک دستگاه i1Display pro برای سنجش دمای رنگی و تنظیم رنگ آیپد ipod نیاز داریم.

 

i1Profiler

ابتدا نرم افزارi1Profiler را نصب و آن را باز می کنیم. به قسمت profiling می رویم. در این قسمت تنظیمات مربوط به کالیبراسیون لپ تاپ و مانیتور را می بینیم. 

تنظیم رنگ آیپد

 

در این مرحله نیاز به یک اسپکتروفتومتر و یا دستگاه i1Display pro را به سیستم وصل و پس از شناسایی آن توسط نرم افزار رایگان کالیبراسیون i1Profiler، از قسمت تنظیم وایت پوینت یا همان تراز سفیدی، آخرین گزینه را به منظور اندازه گیری دمای رنگی آیپد ipod انتخاب می کنیم.

 

تنظیم رنگ آیپد

 

گزینه measure را انتخاب می کنیم. در مرحله بعدی از زیر منوی وایت پوینت، گزینه second display را انتخاب می کنیم. بعد از آن درپوش دستگاه کالیبراسیون i1Display pro را بر می داریم. و سپس دکمه اندازه گیری را می زنیم.

 

تنظیم رنگ آیپد

 

یک کادر سفید رنگ در روی مانیتور می بینیم.

 

تنظیم رنگ آیپد

 

حالا نوبت اندازه گیری دمای رنگ آیپد است. برای اندازه گیری وایت پوینت آیپد ipod نیاز به نمایش یک صفحه سفید در تبلت آیپد داریم. فقط کافیست مرورگر خود را باز کنید. حالا نوبت اندازه گیری است. دستگاه i1Display pro را وسط آیپد پرو می گذاریم و دکمه اندازه گیری را فشار می دهیم. دمای رنگی اندازه گیری شده در قالب محور X و Y قابل مشاهده است.

 

تنظیم رنگ آیپد

 

سپس به تنظیمات مربوط به تنظیم رنگ آیپد ipod می رویم. از منوی Settings به قسمت Display & Brightness و نهایتا به Fine-Tune Calibration می رویم.

 

تنظیم رنگ آیپد

 

در این قسمت، اطلاعات مربوط به وایت پوینت که توسط دستگاه کالیبراسیون i1Display pro اندازه گیری شد را در قسمت  measured وارد می کنیم. پس از وارد کردن میزان شدت نور به صورت دستی، میانبر تنظیم شدت نور مانیتور غیرفعال می شود. پس از این مرحله نوبت به وارد کردن اطلاعات target است. وایت پوینت محور x عدد 0.3127 و برای محور y عدد 0.329 است. عدد لومینس مورد نظر 90 کندل بر متر مربع می باشد. این تنظیمات مربوط به فضای رنگی p3 و براساس دمای رنگی 6500 کلوین است.

تنظیم رنگ آیپد

و تمام. حالا تنظیمات را ذخیره و از منو خارج شوید. بعد از این مرحله، تنظیم رنگ آیپد ipod با کمک دستگاه کالیبراسیون i1Display pro انجام شد.

 

جمع بندی تنظیم رنگ آیپد ipod

تنظیم رنگ آیپد ipod بخشی از فرآیند مدیریت رنگ است. آشنایی و شناخت انواع مدل رنگی، فضای رنگی و تفاوت های آن ها برای درک موضوع مدیریت رنگ بسیار با اهمیت است. از طرفی دیگر کالیبراسیون مانیتور و لپ تاپ به منظور دیدن رنگ های واقعی برای ادیت عکس از جمله اقداماتی است که قبل از تنظیم رنگ آیپد ipod بایستی انجام دهید. برای تنظیم رنگ آیپد ipod با همکاران ما با شماره 09102066472 در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
هر سوالی داری بپرس