آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

5/5 - (3 امتیاز)

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

 

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور با نرم افزار جدید Calibrite PROFILER برای استفاده از دستگاه کالیبراسیون مانیتور ضروری است. در این پست قصد داریم به معرفی نرم افزار calibrate PROFILER و امکانات این برنامه بپردازیم. Calibrite PROFILER با تنظیمات پیش‌ فرض داخلی برای افرادی که تازه به مدیریت رنگ می‌پردازند و ویژگی‌های حرفه ای برای کاربران پیشرفته‌تر، بهینه‌سازی رنگ را برای همه آسان می‌کند و هر کسی را قادر می‌سازد تا رنگ خود را به درستی مشاهده کند!

 

پشتیبانی نرم افزار جدید Calibrite PROFILER از دستگاه کالیبراسیون مانیتور

پیش نیاز شروع آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور، داشتن یکی از دستگاه زیر است:

  • ColorChecker Display
  • ColorChecker Display Pro
  • ColorChecker Display Plus
  • ColorChecker Studio

اگر از دستگاه کالیبراسیون زیر استفاده می کنید می توانید با پرداخت مبلغ 9 دلار، از نرم افزار Calibrite PROFILER استفاده کنید. این نرم افزار به صورت پیش فرض فقط برای دستگاه های برند جدید calibrite قابل استفاده است.

  • i1Display Studio
  • i1Display pro
  • i1Display plus

 

نمای کلی نرم افزار  Calibrite PROFILER

نمای کلی این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار i1profiler به کلی تغییر کرده است. تمامی امکانات و دسترسی های برنامه صرفاَ باز طراحی شده است. 

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

 

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور – کاربرد برنامه

در این قسمت سخت افزارهایی که امکان کالیبراسیون آن با نرم افزار Calibrite PROFILER وجود دارد قابل مشاهده است. انواع مانیتور، پروژکتور، اسکنر، پرینتر و دوربین عکاسی توسط این نرم افزار پشتیبانی می شود. در قسمت device دستگاه های کالیبره قابل استفاده را مشاهده می کنید. دستگاه های قابل پشتیبانی شامل ColorChecker Display و ColorChecker Display Pro و  ColorChecker Display Plus و  ColorChecker Studio است.

 

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

 

کالیبره کردن مانیتور و تنظیمات نرم افزار

برای کالیبره کردن مانیتور ابتدا گزینه مانیتور را انتخاب می کنیم. این گزینه برای مک بوک و مانیتور اکسترنال یکسان می باشد. بعد از انتخاب گزینه monitor ، گزینه basic انتخاب می کنیم و به مرحله بعدی می رویم. در این قسمت نرم افزار نوع پنل مانیتور رو تشخیص می دهد. در مرحله بعدی بایستی بر اساس نیاز، نوع کالیبره کردن مانیتور را تعیین کنیم. گزینه های مورد نیاز ما PHOTO و VIDEO است. همانطوری که می دانیم برخی تنظیمات کالیبره کردن مانیتور برای عکاسی و ادیت ویدئو با یکدیگر متفاوت است.

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

 

گزینه های قابل انتخاب بر اساس پنل مانیتور و یا لپ تاپ در نرم افزار بشرح ذیل می باشد. البته تشخیص نرم افزار در اکثر اوقات به درستی می باشد.

 

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

 

تنظیمات کالیبره کردن مانیتور

بعد از تنظیمات اولیه نوبت به تعیین برخی معیارهای برای کالیبره کردن مانیتور می رسد. از منوی بالای دسترسی ما در حالت BASIC صرفا برای برخی تنظیمات است. این تنظیمات شامل تعیین دمای رنگ، تعیین شدت نور مانیتور است. سایر تنظیمات در بخش پیشرفته فعال می شود. دمای رنگ یا همان وایت بالانس و همچنین شدت درخشندگی مانیتور بر اساس نیاز کاربر تعیین می شود.

 

 

 

 

تنظیمات WHITE POINT

یکی از فاکتورهای مهم در تنظیم رنگ مانیتور و کالیبراسیون لپ تاپ، انتخاب صحیح WHITE POINT برای کالیبره کردن مانیتور است. همانطوری که در تصویر زیر می بینیم آپشن های مختلفی برای تنظیم وایت پوینت مانیتور وجود دارد.  که می توان به D65, D55,D50 اشاره کرد.

 

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

 

تعیین Luminance

انتخاب Luminance یا درخشندگی، گزینه بعدی برای کالیبره کردن مانیتور است. پیش فرض میزان درخشندگی در نرم افزار کالیبراسیون عدد 120 کندل بر متر مربع می باشد. این عدد بر اساس نیاز کاربر بایستی تغییر یابد. بستگی به نیاز و خروجی کار عکاس این گزینه تغییر می باید.

 

آموزش کالیبره کردن حرفه ای مانیتور

کالیبره کردن مانیتور

در این مرحله دستگاه کالیبراسیون را بایستی بر اساس راهنمای نرم افزار روی مانیتور قرار دهیم.

 

 

پس از قراردادن دستگاه کالیبراسیون روی مانیتور، نوبت به اندازه گیری شدت نور مانیتور می شود. که بر اساس نیاز کاربر شدت نور مانیتور سنجیده و اصلاح می شود.

 

 

کالیبراسیون مانیتور

پس از سنجش های اولیه توسط دستگاه کالیبراسیون، دستگاه کالیبراسیون شروع به سنجش نمونه های رنگی می کند. در حالت پیش فرض تعداد 118 نمونه برای کالیبره کردن مانیتور انتخاب می شود.

 

 

قبل و بعد از کالیبره کرده مانیتور

یکی از گزینه های نرم افزارهای کالیبراسیون مانیتور، نمایش تغییرات رنگ قبل و بعد از کالیبره کردن مانیتور می باشد. 

 

 

پس از مقایسه پروفایل ICC ساخته شده، می توانید آن را ذخیره و استفاده کنید.

 

جمع بندی آموزش کالیبره کردن 

تنظیم رنگ مانیتور یا کالیبراسیون فرآیندی است که با اکثر نرم افزار های کالیبره مانیتور یکسان می باشد. نکته مهم شناخت از نیاز خودتان است. به طور مثال کالیبره کردن مانیتور برای چاپ عکس و یا کالیبره مانیتور برای ادیت عکس متفاوت است. حتی در برخی موارد مانیتورهای اکسترنال مثل مانیتور ایسوس و یا مانیتور بنکیو از چندین فضای رنگی مستقل استفاده می کنند که کالیبراسیون هر کدام می بایست به طور مستقل انجام شود. فضای رنگی Adobe RGB و یا sRGB از جمله این فضاهای رنگی هستند. این موضوع مکمل تنظیم رنگ عکس در فتوشاپ است. از طرفی نیاز مبرم به کالیبره مانیتور برای حرفه عکاسی و طراحی، انجام این کار را الزامی می کند.

در صورت نیاز برای کالیبراسیون مانیتور و یا ساخت پروفایل ICC می توانید با همکاران ما به شمار 09102066472 در تماس باشید.

نظرات بسته شده است.

enemad-logo
هر سوالی داری بپرس