آموزش صفر تا صد عکاسی

آموزش صفر تا صد عکاسی
5/5 - (1 امتیاز)

آموزش صفر تا صد عکاسی

آموزش صفر تا صد عکاسی به شما کمک می‌ کند تا عکاسی را یاد گرفته و ایده های نابی برای عکس هایتان داشته باشید. به عنوان مقدمه باید به شما بگویم که اگر یک عکاس آماتور هستید باید ابتدا دوربین عکاسی دیجیتال خود را انتخاب کنید. پس گام اول برای یادگیری عکاسی، انتخاب درست دوربین عکاسی است. بر همین اساس باید اطلاعات خود را در مورد انواع دوربین های دیجیتالی بالا ببرید تا انتخاب خوبی داشته باشید. البته به عنوان نکته باید عرض کنیم که در مراحل ابتدایی آموزش عکاسی نیازی به تهیه دوربین عکاسی DSLR حرفه ای نیست. خرید دوربین می بایست پس از آموزش عکاسی و انتخاب شاخه عکاسی، انجام داد.

 

چگونه آموزش صفر تا صد عکاسی را یاد بگیریم؟

یکی از مهمترین پیش شرط های آموزش صفر تا صد عکاسی مربوط به علایق عکاس است. هنرجو یا عکاس با توجه به علایق خود می‌ تواند یک رشته از انواع سبک های عکاسی را انتخاب کند. به طور مثال بعضی از سبک های عکاسی عبارتند از: عکاسی پرتره، عکاسی طبیعت و غیره. پس از این که سبک مورد علاقه تان را با توجه به آینده بررسی درآمد آن شاخه انتخاب کردید می توانید آموزش عکاسی خود را شروع کنید. پیشنهاد ما آموزش عکاسی نزد اساتید هر حوزه است. در صورتی که تمایلی به انجام این کار ندارید می توانید از کتاب ها یا سایت های فعال در سبک انتخابی تان استفاده کنید. اگر زبان انگلیسی بد هستید می توانید آموزش صفر تا صد عکاسی با استفاده از کتاب های تخصصی و سایت های معتبر خارجی نظیر یوتیوب امکان پذیر خواهد بود.

آموزش صفر تا صد عکاسی

 

آموزش عکاسی و تجهیزات

البته مجدداً باید عرض کنیم که برای آموزش عکاسی حتماً باید بررسی های لازم در خصوص ابزار کار خود را انجام دهید. از نظرات مختلفی که در مورد دوربین ها و انواع لنز ها وجود دارد استفاده کنید تا به انتخاب شما کمک کنند. استفاده از دوربین عکاسی حرفه ای مبتدی برای کسانی که در ابتدای مسیر آموزش هستند کفایت می کند. به خاطر داشته باشید که برای شروع نیازی به هزینه های بالا در تجهیزات ندارید. دقیقاً مانند کسی هستید که می خواهد رانندگی را یاد بگیرد؛ او برای آموزش رانندگی هیچ نیازی به خرید اتومبیل مسابقه ای ندارد.

 

آیا دیافراگم لنز دوربین در آموزش صفر تا صد عکاسی موثر است؟

برای شروع آموزش عکاسی، اطلاع از نحوه تنظیم دیافراگم در آموزش صفر تا صد عکاسی تاثیری ندارد. اما در مراحل تکمیلی شناخت و بکارگیری مناسب تنظیمات دیافراگم می تواند در تنظیم نور تصویر تاثیر مستقیم داشته باشد. دومین گام برای یادگیری عکاسی تمرین کردن است. عکاس تازه کار باید بتواند با دوربین عکاسی خود مانوس شود. یعنی او باید از مناظر و هر آنچه که در محیط اطراف خود می بیند، عکس بیندازد. بر همین اساس سعی کنید به صورت مستمر و روزانه با دوربین عکاسی خود عکاسی کنید. زمانی که این تمرین را انجام دهید، متوجه خواهید شد که دوربین را با چه دستی نگه دارید و ترکیب بندی چیست. انجام این تمرین در آموزش صفر تا صد عکاسی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باعث می شود نگرش شما تغییر کند. یعنی به شما یاد می دهد تا مانند یک شکارچی از سوژه های مختلف عکس بیاندازید.

آموزش صفر تا صد عکاسی

 

مهمترین سرفصل های آموزش صفر تا صد عکاسی چیست؟

برخی اصول عکاسی وجود دارند که اهمیت آنها در آموزش عکاسی مقدماتی بسیار زیاد است که آنها را ذکر خواهیم کرد. اما مواردی مانند: ترکیب بندی، نورپردازی و تکنیک های عکاسی از مهمترین سرفصل های آموزش  عکاسی حرفه ای می باشند. اولین اصل کاربردی آموزش و مهارت عکاسی عبارت است از: نوع کار کردن با دوربین عکاسی. دومین اصل کاربردی برای عکاسی عبارت است از: تنظیم موقعیت مناسب برای خود و سوژه عکاسی. سومین اصل مهم عکاسی نیز عبارت است از: آشنایی و تسلط کامل بر تنظیمات دوربین عکاسی. بدون یادگیری مواردی که ذکر کردیم نمی توانید یک عکاس حرفه ای شوید. اصولی که ذکر کردیم را مجددا بخوانید و سعی کنید آنها را به طور کامل یاد بگیرید.

 

آموزش عکاسی

به عنوان نکته ای مهم در آموزش عکاسی باید بگوییم که: یک شکارچی خوب همیشه می داند که چه نیازی دارد. برای اینکه سریع تر بتوانید مهارت های عکاسی خود را به کار بگیرید، در ابتدا باید بدانید چه چیزی می خواهید. در صورت شناسایی نیاز هایتان از عکاسی می توانید بدون اتلاف وقت به پاسخ دهی آن نیاز ها بپردازید. برای شناسایی نیازهای درونی خود می‌ توانید از تجربیات عکاسان ماهر و یا گفت و گو های آنها که در سایت ها وجود دارند، استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که در تمام زمینه‌ های عکاسی حداقل یک تجربه را کسب نمایید. برخی از رشته های عکاسی، مثل عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی پرتره، عکاسی جواهرات و … نیاز به تمرین های عملی دارند تا بتوانند به خوبی توسط هنرجو ها درک شوند.

 

آموزش فتوشاپ 

بخش مهمی از عکاسی مربوط به ویرایش عکس در نرم افزار فتوشاپ و لایت روم می باشد. به دلیل ماهیت عکاسی دیجیتال، استفاده از نرم افزار برای تنظیم رنگ و نور عکس بسیار حیاتی است. آموزش فتوشاپ بعد از آموزش صفر تا صد عکاسی می بایست در برنامه شما قرار گیرد. یعنی عکاس بایستی توانایی اصلاح یا روتوش را داشته باشد. البته این دو مورد که ذکر شدند فقط بخشی از اقداماتی است که عکاس تازه کار باید انجام دهد. انجام این اقدامات مستلزم آموزش فتوشاپ و آموزش لایت روم برای شماست. با توجه به رایگان بودن استفاده از نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار لایت روم به راحتی می توانید آموزش فتوشاپ را فرا بگیرید. اگر به دنبال استفاده از فیلم های آموزشی هستید، توصیه ما، آموزش شناخت نور و آموزش فتوشاپ علیرضا نعمتی زاده می باشد.

آموزش صفر تا صد عکاسی

 

جمع بندی

نکته مهم دیگری که در آموزش عکاسی حائز اهمیت است، نوع خلاقیت و ایده های جدید است. اگر تمایل دارید عکس هایی ثبت کنید که خالق آنها منحصراً شما باشید باید ایده هایی را اجرا کنید که جدید باشند. تنها در این صورت است که میتوانید مهارت های عکاسی خود را توسعه داده و حتی سبک های جدیدی بوجود آورید. به طور مثال اگر عکاسی شهری را در نظر بگیریم، باید از منظره های مختلف نسبت به سوژه های شهری، عکاسی کنید. یعنی می توانید از داخل یک ساختمان بلند از مناظر بیرون شهر و یا برعکس، سوژه های خود را شکار کنید. علاقه مندان به ماجراجویی می توانند رشته ی عکاسی طبیعت را انتخاب کرده و به درون جنگل ها، کوه ها و دریا ها سفر کنند.

نظرات بسته شده است.

enemad-logo
هر سوالی داری بپرس