کالر چکر دوگانه

عکاسی
5/5 - (1 امتیاز)

عکاسی

 

کالر چکر دوگانه چیست؟

کالر چکر دوگانه محصول جدید شرکت کالیبرایت است. ColorChecker Passport DUO برای عزیزان عکاس که فیلمبرداری هم می کنند، تولید شده است. کالر چکر دوگانه برای عکاس حرفه ای که با مدیریت رنگ آشنا بوده و به دنبال رنگ دقیق و ثابت و انعطاف پذیری خلاقانه است، ایده آل است. این ColorChecker در اندازه جیبی برای هر چالش عکاسی یا فیلمبرداری که سر راه شما قرار می گیرد آماده است. با ابعاد تنها 125×90 میلی متر، بهترین همراه عکاس حرفه ای در هر جایی است. در این پست تلاش می کنیم در خصوص محصول جدید شرکت ایکس رایت ColorChecker Passport DUO توضیحاتی ارائه کنیم.

 

کالر چکر چیست

 

چرا کالر چکر دوگانه؟

یکی از گام های اساسی در آموزش عکاسی و رسیدن به نقطه مطلوب، شناخت مدیریت رنگ و آشنایی با تنظیمات دوربین عکاسی حرفه ای و نرم افزارهای ادیت عکس و کالیبره مانیتور است. یکی از این مهمترین اصول در آموزش عکاسی کنترل و تسلط بر رنگ و نور در صحنه عکاسی است. با توجه به ماهیت ساخت دوربین عکاسی حرفه ای و لنز دوربین، منابع نوری و رنگ های موجود در هر صحنه عکاسی بر نحوه ثبت رنگ و نور توسط سنسور دوربین تاثیر گذار است. تنها راه تسلط بر این شرایط و دستیابی به رنگ و نور دقیق و صحیح، استفاده از ابزارهای مدیریت رنگ است. کالر چکر بهترین گزینه برای عکاس حرفه ای در کنترل هرگونه شرایط نوری است. با کالر چکر هم وایت بالانس و هم بهترین دمای رنگ توسط ترکیب دوربین عکاسی دیجیتال و لنز و شرایط نوری محیط، ثبت می شود. 

 

سنسور دوربین عکاسی صرفا توانایی ثبت سه رنگ قرمز، آبی و سبز را داشته و مرجعی برای ثبت مابقی رنگ ها ندارد.

 

اجزای ColorChecker Passport DUO:

1- اولین جز کالر چکر دوگانه بخشی از ColorChecker Classic 24 نسخه های قبلی است. این بخش شامل 24 پچ رنگی بوده که برای ایجاد پروفایل سفارشی دوربین عکاسی برای عکاس حرفه ای که به صورت خام عکس می گیرند، گنجانده شده است. 

2- دومین جزء برای تنظیم وایت بالانس دوربین عکاسی حرفه ای است.

3- سومین جزء مربوط به تنظیم رنگ برای فیلمبرداری است. این جزء شامل شش پچ رنگی برای تنظیم رنگ ویدئو، شش پچ رنگی برای رنگ پوست، شش پچ رنگی برای تنظیم کنتراست و شش پچ رنگی هایلایت و سایه برای رسیدن به تعادل رنگ ایده آل است.

4- جز چهارم در خصوص تنظیم نور در فیلمبرداری است. این جزء شامل سه قسمت است. هایلایت یا سفید، خاکستری و رنگ مرجع مشکی براق اشباع شده برای رسیدن به نوردهی کامل.

5- نرم افزار کالیبراسیون دوربین. به وسیله این نرم افزار پروفایل‌های دوربین را بر اساس ترکیب‌های جداگانه دوربین/لنز/نور برای با فرمت های DNG و ICC را ایجاد کنید.

6- پلاگین Lightroom برای ساخت پروفایل دوربین عکاسی به صورت مستقیم در نرم افزار Lightroom

 

 

کالر چکر

 

 

 

سایر نرم افزارهای قابل پشتیبانی توسط ColorChecker Passport DUO

  • Adobe Photoshop and Adobe Lightroom via a free plug-in
  • Hasselblad Phocus
  • Black Magic DaVinci Resolve
  • 3D LUT Creator
  • DxO Photolab 4

 

 

  ColorChecker Passport DUO کنترل رنگ با کیفیت حرفه ای و تطبیق دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری ثابت را ارائه می دهد. با این ابزار تفاوت رنگ بین دوربین و لنز را به حداقل برسانید. نور محیط را کنترل کنید و
تعادل رنگ را در صحنه های مختلف ایجاد کنید.

 

Classic Target کالر چکر دوگانه

عکاسی از ColorChecker Classic یک گام مهم برای دستیابی به رنگ ثابت و قابل پیش بینی در هنگام عکاسی است. هنگامی که عکس در نرم افزار کالیبراسیون دوربین باز می شود، می توانید پروفایل های DNG و ICC سفارشی از پاسخ دوربین خود به نور صحنه را برای نتایج ثابت، قابل پیش بینی و تکرارپذیر از تصویر به تصویر و دوربین به دوربین دیگر تولید کنید.

هدف تارگت کلاسیک 24 پچ، همچنین یک نقطه بصری از مرجع رنگ بوده تا ببینید که چگونه اصلاحات قبل از اعمال آنها روی بقیه رنگ های شما تأثیر می گذارد. هر یک از 24 تکه رنگی نشان دهنده رنگ های موجود در دنیای طبیعی مانند آبی آسمانی، رنگ پوست و سبز برگ است. و هر وصله نور را درست مانند همتای واقعی خود منعکس می کند. آن‌ها به‌صورت جداگانه کنترل می‌شوند تا از یک رنگ ثابت و ثابت برای تولید رنگ خالص، صاف و غنی بدون نقطه یا رنگ‌های مخلوط اطمینان حاصل شود.

تنظیم رنگ

 

نرم افزار کالیبراسیون دوربین کالر چکر دوگانه

پروفایل های دوربین DNG یا ICC سفارشی را با استفاده از استاندارد صنعتی ۲۴ پچ ColorChecker Classic Target یا ColorChecker Digital SG Target، همراه با نرم افزار مستقل کالیبراسیون دوربین ColorChecker یا Adobe Lightroom Plug-In ایجاد کمی شود.

این فناوری پیشرفته پروفایل دوربین نتایج عالی را با هر هدف مرجع ارائه می دهد و پروفایل هایی را تولید می کند که عملاً تحت هر شرایط نوری فوق العاده خوب عمل می کنند. تشخیص خودکار هدف را به طور خودکار تعیین می کند و فرآیند ایجاد پروفایل را ساده می کند. چه با یک دوربین یا چند دوربین عکاسی کنید، عکاس حرفه ای به راحتی می تواند مرجع رنگ دقیقی ایجاد کنند و کنترل رنگ های خود را به دست بگیرد.

برای دانلود نرم افزار کالیبراسیون کلیک کنید.

 

پروفایل DNG با نوردهی دوگانه

یک پروفایل با نوردهی دوگانه چیست؟ این پروفایل دو منبع نوری مختلف را ترکیب می کند تا یک پروفایل واحد ایجاد کند، که سپس می تواند در طیف گسترده تری از شرایط نوری اعمال شود. پروفایل های Dual-Illuminant را می توان با ترکیبی از 21 نوع منبع نوری مثل نور خورشید، نور مهتابی، نور تنگستن و … ساخت.

 

 

Video Colour Target

Video Color Target که به طور خاص برای تولید ویدیوی امروزی طراحی شده است، شامل چهار ردیف از پچ های رنگی است که برای ضبط و ویرایش فیلم طراحی شده اند و نموداری قدرتمند برای سرعت بخشیدن به درجه بندی رنگ ها در اختیار شما قرار می دهد.

رنگ‌های رنگی: شش پچ به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا با محور رنگ در یک وکتورسکوپ هماهنگ شوند.

رنگ پوست: از روشن تا تیره با ته رنگ های ظریف

مقیاس خاکستری خطی: شش مرحله برای تعادل یکنواخت خاکستری، از جمله مناطق هایلایت و سایه ها

خاکستری هایلایت و سایه: شش تکه سیاه و سفید، از جمله سیاه براق بالا، برای ثبت طیف کامل دوربین فیلمبرداری شما

 

White Balance Target

شروع عکاسی با تراز سفیدی دقیق، این اطمینان را می‌دهد که رنگ‌هایی که در عکس ثبت می کنیم دقیق بوده و مرجعی برای ویرایش پس از عکاسی در نرم افزار فتوشاپ و لایت روم را فراهم می‌کند.  با این هدف رنگی، شما قادر خواهید بود:

  • از بین بردن ته رنگ‌ها
  • برای هیستوگرام های قابل اطمینان تر، پیش نمایش رنگی را در نمایشگر دوربین خود بهبود دهید
  • با حذف نیاز به تصحیح رنگی هر تصویر به صورت جداگانه، پس از تولید را سرعت بخشید
  • اگر با فرمت RAW عکاسی می کنید می توانید این هدف را در هر زمانی در طول عکاسی ثبت کنند. اما اگر با فرمت JPEG عکاسی می کنید صرفا یک مرحله این کار را انجام دهید.

 

همیشه از تنظیم وایت بالانس و اصلاح رنگ، به عنوان یک چالش برای عکاس مبتدی یاد می شود. احتمال اینکه عکاس مبتدی تنظیم درستی از دمای رنگ حین عکاسی نداشته باشد وجود دارد.

 

کالر چکر دوگانه

 

چرا نمی توانم از هر جسم سفیدی برای وایت بالانس استفاده کنم؟

تنظیم رنگ سفید روی یک تکه کاغذ یا یک عنصر سفید دیگر در صحنه عکاسی ممکن است یک راه حل ساده به نظر برسد، اما این اشیا در همه شرایط نوری خنثی نیستند و مطمئناً سازگار نیستند. تنظیم رنگ سفید نادرست منجر به بهم ریختگی رنگ و عدم هماهنگی بین شرایط نوری می‌شود و اصلاح رنگ‌ها را بسیار وقت‌گیر می‌کند. 

 

 

جمع بندی

ColorChecker Passport DUO ترکیبی از کالر چارت رنگی X-Rite ColorChecker Video و ColorChecker Classic است. ColorChecker Passport DUO یک ابزار ضروری است که به شما کمک می‌کند رنگ‌های جهان را با دقت بیشتری از عکاسی تا ویرایش ثبت کنید. با خنثی ترین تصویر شروع کنید، حتی زمانی که از چندین دوربین استفاده می کنید، قبل از شروع درجه بندی رنگ یا فرآیند ویرایش خلاقانه خود. هنر کنترل رنگ تماماً در مورد مطابقت دادن رنگ های شما از ورودی به خروجی است. این بدان معناست که دوربین شما رنگ واقعی را ثبت می کند، مانیتور کالیبره شما آنها را با دقت نمایش می دهد، و پرینتر شما عکسی چاپ می کند که با آنچه روی مانیتور می بینید مطابقت دارد. این همان چرخه مدیریت رنگ است.

ColorChecker Passport DUO یک راه حل قدرتمند و ترکیبی برای ضبط برای ویرایش برای هر خلاقی است که به دنبال صرفه جویی در زمان است، یک نقطه شروع خنثی ثابت و قابل پیش بینی را ارائه می دهد تا بتوانید سریعتر از همیشه به ظاهر نهایی خود برسید. و هنگامی که با مانیتور کالیبره شده ترکیب شود، در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید و از اشتباهات پرهزینه و اصلاحات رنگ خسته کننده جلوگیری می کنید. ColorChecker Passport DUO را در همیشه همراه خود داشته باشید. عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صنعتی، عکاسی جواهرات، عکاسی پرتره بخش کوچکی از شاخه های عکاسی است که به کالر چارت نیاز دارد.

و در نهایت تنظیم رنگ مانیتور (کالیبره) مانیتور و استفاده از کالر چارت، مدیریت رنگ شما را تکمیل می کند.

نظرات بسته شده است.

enemad-logo
هر سوالی داری بپرس