تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ

تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ
5/5 - (1 امتیاز)

تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ

تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ و کالیبره کردن مانیتور و ساخت پروفایل icc برای پرینتر، باعث می شود هرآنچه در مانیتور می بینید چاپ شود. یک مانیتور یا لپ تاپ دارای گاموت رنگی گسترده تری نسبت به کاغذ عکاسی یا مواد چاپی است. شبیه سازی فرآیند چاپ قبل از چاپ عکس، راه حلی برای این موضوع فراهم می کند. در فتوشاپ، امکان “پیش نمایش” یا “شبیه سازی” قبل از چاپ واقعی وجود دارد. که به آن Soft-proofing، یا پیش نمایشی از خروجی چاپ شده روی صفحه می گویند. ما در این محتوا آموزش فتوشاپ و تنظیمات چاپ رنگ و… بررسی خواهیم کرد، پس در ادامه ما را همراهی کنید.

Soft-proofing در فتوشاپ

در ابتدا Soft-proofing را به صورت ساده تری توضیح می دهیم، این فرآیند چگونگی شبیه سازی رنگ های چاپی در فوتوشاپ، قبل از چاپ اصلی می باشد. اگر این کار را به درستی انجام دهید، بسیار دقیق خواهد بود. در واقع نور محیطی که در آن کار می کنید، می تواند باعث تغییر تفسیر کاربر از درک رنگ شود.

برای Soft-proofing به چه چیزی نیاز دارید؟

  • پروفایل icc پرینتر و یا دریافتی از لابراتوار چاپ عکس
  • مانیتور کالیبره شده و یا لپ تاپ کالیبره شده
  • شرایط نوری استاندارد برای مشاهده عکس چاپ شده

 

تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ

 

برای شروع آموزش عکاسی و فتوشاپ:

  • پروفایل icc کاغذ چاپ عکس

با لابراتوار چاپ عکس خود تماس بگیرید و پروفایل icc کاغذ چاپ عکس را دریافت نمائید. اکثر لابراتوار چاپ عکس، پروفایل icc را فقط برای مشاهده ارائه می دهند و شما تصاویر خود را در فضای رنگی استاندارد (sRGB یا Adobe RGB) ارسال می کنید. 

  • پروفایل icc کاغذ چاپ عکس را ذخیره کنید

در لپ تاپ، پروفایل icc کاغذ چاپ عکس را ذخیره و یا به سادگی روی فایل دانلود شده کلیک راست و “Install Profile” را انتخاب کنید. سپس فتوشاپ را راه اندازی نمایید.

  • ویرایش عکس را انجام دهید

به این صورت ادامه دهید و تصاویر خود را به طور معمول ویرایش کنید. برخی از افراد از همان ابتدا با softproof روشن شده، ویرایش می کنند.

 

مواد به کار رفته در کاغذ های مختلف از جمله کاغذ مات، کاغذ براق، کاغذ گلاسه و … متفاوت است. از این سو گستره رنگی هر کاغذی می تواند متفاوت باشد. برای همین ساخت پروفایل icc برای هر کاغذ عکس الزامی است.

 

آموزش فتوشاپ و تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ

  1. بهره گیری از مانیتور کالیبره ترجیحا مانیتور کالیبره شده سخت افزاری
  2. استفاده از پروفایل ICC برای ترکیب مناسب چاپگر(پرینتر)، جوهر، کاغذ و نور.
  3. مطمئن شوید که پروفایل ICC چاپگر و پرینتر خود را در پوشه صحیح ذخیره کرده اید.
  4. تصویری را که می خواهید جلوه چاپ را شبیه سازی نماید، باز کنید.
  5. به “View/Proof Setup/Custom” بروید و پنجره دیگری با نام “Customized Proof Condition” باز می شود.
  6. در کادر کشویی کنار «دستگاه برای شبیه سازی»، پروفایل ICC مدنظر را انتخاب کنید که نشان دهنده ترکیب چاپگر، جوهر، کاغذ و نور است که می خواهید مشاهده کنید.
  7. در کادر کشویی کنار “Rendering Intent”، “Perceptual” را انتخاب کنید.
  8. گزینه “Black Point Compensation” را علامت بزنید.
  9. گزینه “Simulate Paper Color” را علامت بزنید (گزینه “Simulate Black Ink” به طور خودکار انتخاب می شود).
  10. گزینه “Preview” را علامت بزنید.
  11. بر روی دکمه “OK” کلیک کنید.
  12. اکنون در حال مشاهده تصویر “با” پروفایل چاپگر ICC اعمالی هستید. (باید نام پروفایل ICC چاپگر را در برگه گوشه سمت چپ بالا مشاهده کنید.) می توانید روی Control-Y (برای Windows) یا Command-Y (برای Mac) کلیک کنید تا بدون اعمال نمایه ICC، تغییر حالت دهید.

 

پروفایل پرینتر

 
در مورد تنظیم رنگ های Soft-proofing

برای تحویل کار به مشتری، شما باید عکس خود را به صورت فیزیکی چاپ کنید. اگر از تغییرات رنگی در زمان چاپ عکس اطمینان ندارید باید پیش ‌نمایشی از رنگ‌ های آن هنگام بازتولید در یک دستگاه خروجی خاص را مشاهده کنید. در یک گردش کار با مدیریت رنگ، می ‌توانید از دقت پروفایل ICC برای اطمینان از کاهش تغییرات رنگی در زمان چاپ عکس استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که قابلیت اطمینان soft proof به کیفیت مانیتور، پروفایل های مانیتور، دستگاه های خروجی و شرایط نور محیطی محیط کار شما بستگی دارد. شدت نور محیط و دمای رنگ باید محیط بایستی ثابت بماند، برای مثال دمای رنگ نور روز در طول ساعات مختلف روز متفاوت است و بر نحوه تنظیم رنگ و دیدن آن ‌ها روی مانیتور تأثیر می‌ گذارد. اگر تصاویر را در مدت زمان طولانی تصحیح رنگ می کنید، توصیه می شود برای ارزیابی مجدد تصاویر روی صفحه، کمی استراحت کرده و برگردید. دلیل این کار این است که وقتی چشمان شما خسته بود، رنگ ها و تراکم را متفاوت می بینید.

 

 

 

تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ

 

 

و در آخر

در آموزش عکاسی و فتوشاپ، شما با پیش نمایش عکس به صورت Soft-proofing آشنا شدید. Soft-proofing معمولاً برای چاپ عکس مورد نیاز است. زیرا رنگ‌ های CMYK می ‌توانند بسیار متفاوت از رنگ ‌های اصلی RGB باشند. تنظیمات چاپ عکس فتوشاپ برای دستیابی به تکرار در رنگ های ثابت بسیار ضروری است. البته این موضوع به تنهایی کافی نیست. کالیبره کردن مانیتور، مشاهده نسخه چاپی عکس در شرایط نوری استاندارد در کنار هم، پروسه مدیریت رنگ را در زمان چاپ عکس تکمیل می سازد.

نظرات بسته شده است.

enemad-logo
هر سوالی داری بپرس